2012. július 13., péntek

"Mert a könyvek világa hatalmas, nagy és boldog világ, üdülés és menedékhely a mindennapok világa elől!"

Tegnak tipikus csajos programot terveztünk egy barátnőmmel :mozizás, egy kis egészségtelen gyors kaja egy forgalmas és mindig nyüzsgő plázában. Persze elsődleges célunk a mozi volt, ugyanis sürgősen szükségét éreztük, hogy bepótoljuk az időhiány és a nyaralgatások okozta a Hófehér és a Vadász megtekintésének és kivesézésének hiányát. A filmről már egy korábbi posztban is írtam, amit ITT tekinthettek meg.

A bemutatót már jó párszor végignéztük a film előtt, szóval nagyjából már tudtunk, hogy mire számíthatunk. Legalábbis azoknál a pároknál biztosan jobban, akik valószínűleg véletlenül keveredtek a moziterembe és a film felénél már félálomban pislogtak. Egyébként előnyként említem, hogy mivel már jóval a film lecsengése után néztük meg, a napi egyszeri vetítésen maximum 15-en voltunk, ezért nem kellett a jó helyekért sem kapkodnunk.



Egyébként érdekes módon a történet közben jöttem rá, hogy én az alap sztorira nem igazán emlékszem.
Ha hiszitek, ha nem a jó öreg Hófehérkés sztori egyes részei kiestek az emlékezetemből. 
De ez a történet nem is annyira arra épül, tehát ebből a szempontból nem is túl lényeges. 
Számomra Hófehér Kristen nagyon lapos volt, gyakorlatilag semmi újat nem mutatott egy ilyen harcos karakter bőrében sem, csupa deja vuem volt a sok Twilight hasonlóságtól.
Ellenben a gonosz királynő nagyon megfogott mind a személyiségével, mind pedig a jegesen gonosz  és könyörtelen kisugárzásával. 
A jelmezek csodásak voltak, de a leginkább a mesés táj varázsolt el és ragadott magával. Úgy éreztem magam, mint aki tényleg jelen van a helyszínen és a történetben.
A történet vége azonban befejezetlen volt számomra és bizonyos részek is elég kiszámíthatóak voltak.
Úgy állapítottuk meg mindketten, hogy egynek jó volt, nézhető sztori, de az előző beharangozásokat túlzásnak érzem. 





Na de vissza egy másik témához, ami a mozizás előtt történt.


Meglátogattuk az Alexandra Könyvesboltot, ahol hatalmas könyvkiárusítások vannak, akár 80%-os kedvezménnyel, amelyre anyukám hívta fel a figyelmemet, ugyanis érdekes módon nekem ez idén elkerülte a figyelmemet, pedig általában minden évben könyvektől roskadozó szatyrokkal térek haza. 
Sajnos most azonban csalódnom kellett, mert az akciós termékek között nem igazán találtam mást a soha el nem adott receptkönyveken, az idősebb korosztály számára talán érdekes történelmi és krimi jellegű olvasmányokon, a csöpögős love sztorikon és a gyerekkönyveken kívül semmit. 
Csalódottan vettük tudomásul, hogy azok a könyvek, amik minket is érdekelnek nincsenek a sales kategóriában. 
Gondoltam nekem ez nem jelenthet akadályt, én ugyan nem térek haza üres kézzel.  El is kezdtünk nézelődni a hatalmas kupacokon csábítóan hívogató könyvek között. Nekem ez a Hetedik Mennyország!
 A fantasztikus könyvillat, a kényelmes bőrkanapék, melyeken az emberek elbűvölve olvasgatnak egy-egy könyvet. Órákat vagyok képes eltölteni akármilyen könyvesboltban csupán csak nézelődéssel  is.  Ritka az az alkalom, amikor üres kézzel kell kijönnöm meseországom kapuján. Ez főleg az addigra jócskán megfogyatkozott pénztárcának köszönhető.
Most viszont szerencsém volt és a könyvhalmazok között  megtaláltam elbújva egy igen érdekesnek bizonyuló könyvet, melyet a folytatásával együtt még üres kosaram védelmébe helyeztem, nehogy valaki más is lecsapjon rá és az orrom előtt vigye el. Később miután meggyőződtem, hogy ez lesz a nap tökéletes választása, észrevettem, hogy az egyik kötet hibás. Gyors kutatást kellett tartanom az egyébként is hanyagul odapakolt könyvek között, melynek egyik tornya szerencsésen a nyakamban landolt...hála istennek nem látta  szinte senki az együtt érzően mosolygó nénikéken kívül. Végül sikerült találnom egy ép darabot, amit rögtön meg is vettem.


A könyv címe: Lenyűgöző teremtmények  a 2. részének a címe pedig Lenyűgöző sötétség


Bevallom erről még nem hallottam ezelőtt. Aki olvas ilyen regényeket az tudja vagy legalábbis tapasztalta már, hogy a vörös pöttyös könyvek között is 2 kategória létezik. Az az egyik, ami rögtön felkelti az érdeklődésed és megmozdít benned valamit. A másik pedig, amiről már előre tudod, hogy nem fog érdekelni és ezért tuti, hogy nem veszed meg.  Ez a két könyv, amivel bővítettem a gyűjteményemet, az előbbibe tartozik, mert nem az a fajta tipikus regény, amit az első 50 oldal elolvasása után abbahagysz,mert nem fog semmi érdekes fordulópont következni a sztoriban. 
A terjedelmét tekintve sem egy könnyed kis regény a maga 520 oldalával, de árfekvésben a "nagyon megéri" kategóriába sorolnám, ugyanis a kötetenkénti 3000 Ft maga a csoda, ha akár a Twilight-ot is nézzük, jó persze az utóbbi egy prémiumkategóriás könyv,de az ára akkor is veri az 5-6 ezer forint környékét.


Úgy tűnik hogy hamarosan mozifilm is készül az első részből, mert már javában zajlik a forgatás. Nos, ha minden igaz, akkor erről is írok majd valamikor egy bejegyzést. De addig itt egy plakát a készülő sikerről.






Itt, illetve itt olvashatjátok el a leírásokat, remélem másoknak is felkelti a figyelmét és hamarosan már a Ti polcotokat is díszíteni fogja ez a két remek könyv. Ha elkezdem olvasni, ígérem írok még róluk bővebb és személyesebb véleményt is. Addig is jó olvasást!


XOXO
Rose


1 megjegyzés:

  1. Drága Rose-om!
    Micsoda véletlenek vannak!:D Egy hete én is megnéztem barátnőmmel a Hófehér és a vadászt, és nekünk is erősen arra hajlott, hogy Kristen alakítása igen siralmas és "alkonyat koppintásos" lett. (Itt elnézést kérnék azoktól, akik nem így gondolják, vagy sérti a Kristenről alkotott véleményüket, de hát szabad véleménynyilvánítás. Azért jobb a békesség! :)
    És még egyéb véleményem is van, de az kicsit hosszabb lenne, ezért inkább bejegyzésként fogom megírni.
    A könyvekhez visszatérve, múltkor én is valami hasonló alexandrás élménnyel "gazdagodtam". De, ha máskor mész könyvet venni az Alexandrába, akkor szólj, mert van 10% kedvezményem!

    VálaszTörlés