2011. június 25., szombat

Bree Tanner rövid második élete

Először: 2 új könyvet raktam a letöltésekhez: - Bree Tanner rövid második élete
                                                                    - Jane Austin: Értelem és érzelem
Írjatok bátra, ha valamelyiket el szeretnétek olvasni!!!

Másodszor: A könyvajánlásokhoz hozzávenném Stephenie: Bree Tanner-jét. Tudom, sokan közülletek már olvasták, de lehetnek olyanok is, akik még nem. Azért én kirakom. És írok hozzá egy olvasói kritikát.
Jó olvasást a blogon mindenkinek!!!

Bree Tanner rövid második élete/ The Short Second Life of Bree Tanner



Tartalom:
A Twilight Saga az újszülött vámpír, Bree Tanner történetével egészül ki. Bree szemszögéből ismerhetjük meg azt a vérszomjas és kontrollálhatatlan újszülött létet, ami Bellára sosem volt jellemző, még vámpíréletének legelső pillanataiban sem. Stephenie Meyer a veszélyt rejtélyekkel és romantikával elegyíti, amikor Bree kétségbeejtő történetét elmeséli, melyben az újszülöttek serege végzetes és feledhetetlen találkozásra, Bella és Cullenék megtámadására készül.

Bree Tanner egy tinédzseréveiben járó "újszülött" vámpírlány. A Napfogyatkozásban mindössze 10 oldalon szerepel, most 192 oldalon át követhetjük a történetét, mely új megvilágításba helyez eseményeket, szereplőket, érzelmi motivációkat.
A könyv az újszülött vámpírok szemén át mutatja be a világot. Bemutatja az Eclipse utolsó napjait és sok olyasmi megtudható, amit Bella sosem tudott.

"A könyv megjelenése számomra is meglepetés, mert nem terveztem, hogy ez a történet önállóan is életre keljen. A sztorit nagyon régen írtam, jóval a Twilight megjelenése előtt, amikor az Eclipse-t szerkesztgettem. Tele volt a fejem ötletekkel, újszülött vámpírokkal, az ő szemükkel láttam az eseményeket és persze egyik dolog vezetett a másikhoz. Bree szemszögéből kezdtem leírni a történéseket, az utolsó napokat, a vámpírrá születést."
Stephenie Meyer


Bele olvashattok a könyvbe:
http://konyvmolykepzo.chr.hu/wg3/files/download/10/breetanner_kivonat.pdf


Nos több blogban, hozzászólásban olvastam, hogy nem ez az egyedüli magyar borító. A másik 1 apró, vagy mondjam inkább "röpke" kivétellel teljesen ugyanaz. Lehet már bennetek is felmerült a  kérdés, ha láttátok, hogy valyon melyik az igazi? És tényleg van-e egy olyan borítóval rendelkező könyv, mint ez? De azért felrakom azt is, hátha van olyan ember, aki még nem látta:

  

Én nem nevezném magamat óriási twilight fan-nak, (ne vegye senki magára, de ha mégis, akkor elnézést) de azért gondoltam, én is elolvasom ezt a könyvet. Érdekelt, hogy mi lehetett Bree története. Ebből a könyvből megtudhatunk részleteket Bree életéből, de nem túl sokat, mivel nem tud rá emlékezni. Stephenie elkalauzol bennünket egy olyan világba, amit Bella sosem élt át. Nem kellett küszködnie, az emberek vérének megszerzéséért. Mellett ott voltak Cullenék, akik segítettek neki. Bennem felmerült, a mi lett volna ha... kérdés. Mi lett volna, ha Breenek is van Cullenékhez hasonló családja, olyanok, akik segítenek neki? Valószínűleg nem így alakul Bree története. De hát nem tudjuk megmásítani a történetet. Már elkészült, és egyébként sem vagyok Stephenie. Bár néha beleélem magam, és szívesen megmásítanék egyet, s mást. De vissza Breehez. Könnyen megkedveltem Bree személyiségét, együtt találgattam vele a következő lépést, de volt mikor a képzeletem külön utakon járt. Az olvasáskor ismét felmerült bennem a "mi lenne ha..." kérdés és elkezdtem a történetet tovább szőni. Jól esett az is, hogy külső szemlélőn keresztül is láthattuk Cullenéket. Összességében megvoltam elégedve a művel, de egyúttal nem varázsolt el annyira, mint a Twilight sorozat többi része.

Egy link Stephenie interjújához a könyvről: (mindenkinek ajánlom a figyelmébe, szerintem nagyon érdekes, és legalább kicsit többet tudhatunk a novella születésének körülményeiről)
http://konyvmolykepzo.chr.hu/wg3/files/download/10/Breeinterju.pdf

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése