2012. augusztus 21., kedd

Liebster Award

Oly nagy megtiszteltetésben van részem nekem és a blognak, hogy kaptam egy díjat Reirától!

Szeretném most "hivatalosan" is megköszönni neki! Tényleg nagyon boldog vagyok, hogy megkaptam, és egyben nagy megtiszteltetés is. Ugyan ez nem egy Oscar, de én ennek is éppannyira örülök!





A szabályokról: 

  • Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról 
  • A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell 
  • 11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
  • 11 embert meg kell jelölni és linkelni 
  • Nincs visszaadás/visszajelölés

11 dolog magamról:

  1. Imádok írni és olvasni, és ha választanom kellene, hát kijelenthetném, hogy életem legnehezebb döntései közé tartozna.
  2. A legjobb barátnőmet nem tekintem a BF-nek, mert ő sokkal több annál. A támaszom, bírálóm, "lelki társam", kritikusom, partner az ötleteimben, és ha nem is vér szerint, de a testvéremnek nevezem.
  3. Ha megkérdezik: Mi leszek, ha nagy leszek? én nem egy normális, vagy egy elcsépelt válasszal állok elő. Én ugyanis ha nagy leszek, remélem felnőtt testben gyermek maradok. A gyerekeknek van a legjobb dolguk, csak ezt akkor még nem látják be!
  4. Oda vagyok minden kreatív tevékenységért: festés, rajzolás, írás, tervezés, könyv fűzés, dísztárgy és ékszer készítés... stb.
  5. Engem is zavar, ha mások írás, vagy egyéb munkafolyamat közben néznek. Egyszerűen még akkor is idegesít, ha csöndben vannak!
  6. Eléggé szarkasztikus, ironikus, kissé flegma és nemtörődöm, valamint antiszociális tudok lenni.
  7. Majd beteges szenvedéllyel oda vagyok a Harry Potter történeteiből ismert Perselus Pitonért, és újabb szenvedélyként Voldemortért.
  8. Tetszenek a goth és dark dolgok, még ha én magam nem is vagyok az.
  9. Utálom a sorozatok 95%-át, kivéve a Doctor House-t és a Doctor Who-t. 
  10. A filmekből azokért vagyok nagyon oda, ami horror, véres, drámai, vámpír.
  11. Titkolt vágyam, hogy ha már a valóságban nem leszek pszichológus, akkor a környezetemben élőket analizálhassam,  különböző szimptómáikat összerakva kórismeretet állíthassak.

Kérdések és válaszok:

1. Miért pont ebben a témában írsz?
2. Ha volna három kívánságod mi lenne az?
3. Fantázia vagy valóság?
4. Filmek vagy könyvek?
5. Van már beteljesült kívánságod?
6. Miért kezdtél el írni?
7. Van kedvenc sorozatod?
8. Női főszereplős történeteket kedveled jobban vagy a pasisat?
9. Szabadban szeretsz inkább írni vagy a szobában?
10. Ki a példaképed?

11. Milyen zenéket szeretsz? 

1. Az első történetemnél teljesen véletlenül alakult így, utána pedig minden jött magától. Amilyen az adott történet "lelke", vagyis talán inkább a főszereplő karakteré, olyan lesz a történet maga is.
2. Wow. Nem is tudom hányszor képzeltem már el ezt, és mindig valahogy úgy kezdődött, hogy az első kívánságom az volt, hogy hagy kívánhassak még 100 másik, de persze ez lehetetlen! :) Komolyra fordítva a szót. Az első talán az lenne, hogy a családom ne szenvedjen sohasem semmiben hiányt. A második, hogy a terveim a megfelelő irányba alakuljanak. A harmadik, hogy az emberek mielőtt még hibákat követnének el, fel tudják mérni tetteik következményeit, és  el is tudják a hibákat hárítani. Talán így lenne esélyünk olyan nagy jóra, mint a világbéke, vagy romlatlanság, de ez csak elmélet és vágyálom.
3. Kettő az egyben. Valahogy meg kell tudni találni azt a bizonyos arany középutat. Bár sokszor szívesebben maradnék a fantázia világában!
4. Egy könyv ránk bízza a fantáziaképek megteremtését, így mindent és mindenkit olyannak képzelünk el, amilyennek akarunk.  Egy film ebbe belerondíthat, vagy éppen segíthet a kép tökéletesre csiszolásában. Azért, ha választhatok, hogy egy művet - ami persze érdekel is engem - elolvassam vagy inkább megnézzem, akkor a könyvre szavazok!
5. Úgy gondolom, igen. Ha még nem is világmegrengető nagyságúak, de igen. Tudjátok, hogy van: Aki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli. Például az is egy beteljesült kívánság, hogy írhatok, és vannak akik elolvassák. Ennél többet ugyan lehet kívánni, de ki tudja, hogy valóra válik-e?
6.  Nos, egy véletlen félreértés műve az egész. Vagyis nem teljesen. Ugyanis akkor még csak az első történetem első két oldalát írtam meg. Szóval dönthettem volna úgy, hogy nem folytatom, de annyira magával ragadott a kezdet, hogy úgy éreztem, folytatnom kell! És azután annyira megtetszett az egész, hogy folytatni akartam, majd minden áron!
7. Igen. És a kedvenc sorozatom egyben a két egyetlen sorozat, amit szeretek és szörnyülködés, vagy egyéb hasonló komment nélkül végig tudok nézni. A két kedvenc doktorom. Dr. House és a Ki vagy doki?
8. Nehéz kérdés. Eddig még egy kivételével csak olyan történetet írtam, ami női főszereplős volt, és női szemszögből íródott. De, ez karakter függő is. Az egyik kedvenc könyvem (A vízköpő) főszereplője is férfi.
9. Leginkább szobában, de ha egy részhez különleges ihlet szükségeltetik, akkor a szükséges időre kivonulok egy bögre vanília teával a hintaágyra. :)
10. Helena Bonham Carter. Egyszerűen oda vagyok érte. De van még egy másik példaképem is, aki az írásban az, ő pedig Hujder Adrienn, vagyis Spirit Bliss.
11. Én a végletek embere vagyok. Leginkább a rock és a klasszikusok azok, amiket  a legtöbbet hallgatok, de néha egy kis pop is bele kerül, de csak elvétve. Linkin Park, Paramore, Muse, Green Day, Sia, Lykke Li, Mozart, Schubert, Beethoven... stb. 

A kérdéseim:

  1. Mi az vagy ki az, ami vagy aki téged a legjobban inspirál, ha írásról, vagy valami másról van szó?
  2. Az, hogy írsz, csupán véletlen, vagy már "veled született" dologként tekintesz rá?
  3. Találkoztál már valaha hírességgel?
  4. Van kedvenc városod/országod/helyed?
  5. Van olyan hely, ahova szívesen elmennél életedben legalább egyszer?
  6. Mi akartál lenni kiskorodban?
  7. Melyik a kedvenc részed az írás folyamatán belül?
  8. Van kedvenc íród? Ha igen, akkor ki és  miért ő?
  9. Ki az a személy, aki a legszükségesebb percekben melletted áll?
  10. Ha van írói álneved, akkor mi alapján választottad?
  11. Ki a kedvenc színészed?

Akiknek küldöm:

2 megjegyzés:

  1. szia,

    nagyon szépen köszönöm a díjat :)

    puszi

    Móni

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Jaj én csak most vettem készre, hogy díjat kaptam. Szinte még fel sem fogtam, tényleg nagyon köszönöm, hihetetlenül kedves vagy!

    VálaszTörlés