2010. december 21., kedd

Halál kegyence 2. fejezet

   Még több megválaszolatlan kérdés
Végül ő szakította meg a kontaktust. Először elszomorodtam tőle, de aztán rájöttem,
hogy jobb így, hisz válaszokat akartam. Elsőnek ő kezdett bele a mondókájában,
de egy teljesen váratlan kérdéssel állt elő.
-         Hogy érzed magad, jobban vagy már?-
teljesen letaglózott ezzel a kérdéssel. Majd pár percnyi csöndes elmélkedés
után sikerült megtalálnom a hangomat.
-         Azt hiszem igen, de miért, azon kívül,
hogy nem tudom hogyan és mikor kerültem ide, valamint hogy ki vagy te, mi bajom
lehet? - tettem fel az engem foglalkoztató kérdést kicsit jobban kikelve
magamból, mint azt gondoltam volna.
-         Hát…- bizonytalanodott el kissé. –Mire
emlékszel?- kis gondolkozás után arra jutottam, hogy nem túl sok mindenre és
minden eléggé kusza.
-         Igazából nem emlékszem sok mindenre. A
nevemre, arra mikor születtem, a szüleimre. – mondtam el az igazat.
-         És mi az utolsó emléked? – elkezdtem
nagyon erősen koncentrálni és akkor beugrott egy apró emlékfoszlány.
-         Valami sötét és hideg alak felém hajol,
és erős nyomást érzek a mellkasomnál, majd hirtelen megszűnik és egy zöld
szempárral találom szembe magam. Innentől kezdve képszakadás. – ő csak bámult
rám azzal a gyönyörű zöld szemekkel, mintha várná, hogy észrevegyek valami
nagyon fontosat és szembetűnőt. És hirtelen teljesen tiszta lett a kép.
Ájultan estem össze, a következő kép Nathaniel gyönyörű zöld szeme. Csak most vettem
észre, hogy a smaragd íriszben egy kék örvény áramlik, mint a tenger. Nem is
értem eddig hogy nem láttam meg, biztos azért mert még nem volt ilyen közel
hozzám. Az illata szépen lassan átjárta az egész tüdőmet, melytől még az
eddiginél is jobban kerülgetett az újabb rosszullét. De a tekintetem még mindig
az övének a rabja volt, nem mondhatnám, hogy annyira zavart. Úgy éreztem ez
olyan fontos nekem, mint másnak az éltető oxigén. Az agyamba kezdett
visszamászni a tudatalattimban oly jól elraktározott kép. Miután az én lassú
észjárásommal sikerült értelmezni valamilyen szinten kezdtem magamhoz térni.
-         Te voltál az. –bizonytalan bólintást
kaptam válaszként. Ekkor teljesen elöntött a düh. A könnyek záporesőként
hullottak, nem tudtam magammal mit kezdeni és a sírást sem tudtam elfojtani. –
Miért…miért tetted?- a meggyötört tekintet fájdalmas mosollyal nézett rám
vissza. – Miért öltél meg? Mit ártottam neked? – Az arc, amelyen eddig fájdalom
tükröződött, most meglepettség és értetlenség csillogott. Most rajtam volt a
sor, hogy meglepődjek. Azt hittem szégyent vagy bűnbánatot látok majd, de hát
az ember sose azt kapja, amire számít.
-         De hát én nem is öltelek meg. Éppen
ellenkezőleg, én mentettelek meg. – Az állam valahol a padlón lehetett a
döbbenettől. – Nem is emlékszel? – Nagyon erősen koncentráltam, de semmi. Csak
egy fejrázással válaszoltam. – Üljünk le – mutatott egy szék felé – mindent
elmesélek neked. Már épp szólásra nyitottam volna a számat, mikor megelőzött. –
Igen azt is, ki vagyok én. Helyezd magad kényelembe hosszú éjszakánk lesz.
-         Éjszaka!? Eddig észre sem vettem, hogy
már teljesen besötétedett.
 Nem akartam közbeszólni, mert végre tudni
akartam az igazságot arról, hogy kerültem ide, ki is ő valójában, mindenről, de
valahogy csak nem tudtam megállni. Egy örökkévalóságnak tűnt, míg megszólalt,
de hagyni akartam neki időt, hogy összeszedje a gondolatait.
-         Tényleg nem én öltelek meg.
-         Várjunk csak!! Szóval meghaltam? –
Egyszerűen nem bírtam magam visszafogni. Mint egy vulkán, úgy robbantam fel.
Hogy mondhat olyat, hogy meghaltam, mikor szemmel láthatóan élek és virulok.
Felemelte a mutató ujját, hogy szeretné még folytatni. Magamban fortyogva
hallgattam el a folytatást várva. Mikor már látta, hogy kissé lenyugodtam,
tovább kezdte mesélni. Hirtelen egy kislány ugrált be az ajtón, majd Nath nyakába
vetette magát és kérdő tekintettel fordult felém. Azt se tudtam ki ez, de ő
válaszolt mindkettőnk helyett.
-         Szia, én Camilla vagyok, Nathaniel húga.
Te ki vagy? Nath nem mondta, hogy barátnője van. – nézett kissé szúrós szemmel
az említett felé, de szinte ugyanebben a pillanatban el is nevette magát.
-         Camilla ő nem a barátnőm, vagyis… -
Vagyis mit jelent az, hogy vagyis? Ezzel azt akarja mondani, hogy „Vagyis igen
ő a barátnőm.” vagy „Vagyis nem is igazán tudom, hogy ki ő.”??
-         Vagyis? – Camilla olyan kíváncsi arccal
nézett Nathre, mint ahogy én nézhettem. Nath vetett rám egy elnézést kérő pillantást,
majd olyat mondott, amitől még a fülem is ketté állt.
-         Nem, ő nem a barátnőm. Ő a menyasszonyom,
Charlotte. – mutatott felém.
-         Miii??? – kérdeztük egyszerre
Camillával.
-         Tudom drágám, hogy még várni akartál,
hogy mindenkinek elmondjuk, de szerintem itt az ideje. Előbb vagy utóbb úgyis
el kellett volna mondanunk. – Teljesen letaglózva álltam, majd sikerült észbe
kapnom.
-         Lehet, hogy igazad van. Talán épp itt az
ideje az igazságnak. – mondtam kissé kétértelműen.
-         Nem is tudtam, hogy van barátnőd. – mondta
Camilla kételkedő hangon.
-         Te nem hiszel nekem? – nézett teljesen
rezzenéstelen arccal Nath húga szemébe. Egy határozott fejrázást kapott. – Hát jó,
te akartad.
Azzal megragadott a derekamnál fogva, gyengéden magához vont, majd olyan
szenvedéllyel csókolt meg, hogy még a nevemet is elfelejtettem hirtelen. A
lábaim teljesen zselévé váltak és ha Nath nem tart meg biztos, hogy elájulok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése